Mättande smoothies

mättande

mättande

Smoothies är som man kanske förstått en av mina standardfrukostar. Om man bara använder frukt eller grönsaker i smoothien blir man ofta ganska hungrig snabbt igen. Så för att göra smoothien mer mättande kan man lägga till exempelvis dessa kombinationer av protein och hälsosamt fett.

2 msk chiafrön + 1 msk cocosoilja

2 msk chiafrön + 50g silken tofu

1 msk mandelsmör + 4 msk havregryn

2 msk växt-baserat proteinpulverer + 1 msk cocosoilja

2 msk hampa hjärtan (skalade hampafrön) + ½ avocado

Jag äter/dricker inte smoothie speciellt ofta/aldrig till andra måltider än frukost men när man adderar kombinationerna skulle man säkert kunna ersätta en måltid bra med dem. 

Obs! Extra tips! Efter att ha sträckkollat på andra säsongen av serien Transparent tycker jag att alla ska kolla på den. Även om den ibland kan vara lite jobbig och övertydlig är den rätt fin. 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s